Plany studiów
Biologia, studia stacjonarne II stopnia
Specjalność: Biologia środowiskowa (nauczycielska)
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Regulacja metabolizmu organizmów | 10 | 20 | 30 | E | 3 | |||||
Wprowadzenie do socjologii | 30 | 30 | E | 2 | ||||||
Język obcy dla celów akademickich | 15 | 15 | Zo | 1 | ||||||
Lichenologia | 10 | 25 | 35 | Z | 2 | |||||
Hydrobiologia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Ekotoksykologia i monitoring środowiska | 10 | 45 | 5 | 60 | E | 4 | ||||
Genetyka populacji | 20 | 20 | 40 | Zo | 3 | |||||
Taksonomia i geografia roślin | 10 | 20 | 30 | Zo | 2 | |||||
Strategie życiowe roślin | 15 | 15 | 30 | Zo | 2 | |||||
Metodyka badań terenowych | 20 | 20 | 40 | Z | 2 | |||||
Preparatyka biologiczna | 20 | 20 | Z | 2 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia człowieka | 10 | 15 | 5 | 30 | Zo | 2 | ||||
Produktywność akademicka | 2 | 13 | 15 | Z | 1 | |||||
Filozofia nauk przyrodniczych | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 1 | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 1 | 50 | 50 | Z | 3 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 1 | 10 | 10 | 20 | 5 | 45 | Z | 3 | |||
Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania dla szkoły ponadpodstawowej |
5 | 10 | 15 | E | 1 | |||||
Koncepcje i praktyki wychowania dla szkoły ponadpodstawowej | 15 | 30 | 45 | E | 2 | |||||
Zoogeografia | 5 | 15 | 20 | Zo | 2 | |||||
Biologia lasu | 20 | 40 | 60 | E | 4 | |||||
Flora Wyżyny Małopolskiej | 6 | 30 | 36 | Z | 2 | |||||
Gatunki i siedliska chronione | 4 | 40 | 44 | Z | 3 | |||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia molekularna | 15 | 30 | 45 | E | 3 | |||||
Fotografia – podstawy i rola w społeczeństwie | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 2 | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 2 | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Roślina a środowisko | 10 | 20 | 30 | Zo | 2 | |||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 2 | 10 | 10 | 20 | 40 | Z | 2 | ||||
Biologia roślin | 10 | 20 | 30 | Zo | 2 | |||||
Szata roślinna Polski | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pterydologia | 10 | 20 | 30 | Zo | 2 | |||||
Praktyka z biologii w szkole ponadpodstawowej | 120 | 120 | Zo | 7 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr IV
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biotechnologia | 30 | 30 | 60 | E | 4 | |||||
Ekofizjologia | 20 | 20 | 40 | E | 3 | |||||
Seminarium magisterskie 3 | 30 | 30 | Z | 3 | ||||||
Pracownia magisterska 3 | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 3 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
Paleobiologia | 20 | 5 | 15 | 40 | Zo | 3 | ||||
Rośliny użytkowe | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Pomiary produktywności roślin w terenie | 15 | 15 | Zo | 2 | ||||||
Gatunki inwazyjne | 30 | 30 | Zo | 2 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Kursy do wyboru
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Mikroskopia fluorescencyjna | 30 | 30 | Z | 2 | ||||||
Dendrochronologia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Podstawy GIS | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Fizjologia stresu | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Turystyka przyrodnicza | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Mikrobiologia laboratoryjna | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Entomologia sądowa | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Waloryzacja środowiska przyrodniczego | 10 | 15 | 25 | Z | 2 | |||||
Monitoring środowiska | 15 | 25 | 40 | Z | 2 | |||||
Zwierzęta dziko żyjące w środowisku kształtowanym przez człowieka | 15 | 15 | 30 | Z | 2 | |||||
Ochrona i reintrodukcja gatunków ginących i zagrożonych |
10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Biologia kręgowców | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Ekologia stosowana | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Ekologia ewolucyjna | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Grzyby w środowisku człowieka | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Fotografia przyrodnicza | 2 | 13 | 15 | Z | 1 | |||||
Zagrożenia różnorodności owadów zapylających | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Rola światła w procesach wzrostu i rozwoju roślin | 15 | 15 | Z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS