Plany studiów
Biologia, studia niestacjonarne II stopnia
Specjalność: Biologia z chemią (nauczycielska)
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Regulacja metabolizmu organizmów | 5 | 10 | 15 | E | 4 | |||||
Wprowadzenie do socjologii | 15 | 15 | E | 2 | ||||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne 1 | 40 | 40 | z | 4 | ||||||
Geografia roślin | 10 | 10 | zo | 2 | ||||||
Monitoring środowiska | 8 | 15 | 23 | zo | 2 | |||||
Genetyka populacji | 10 | 10 | 20 | zo | 3 | |||||
Chemiczne zagrożenia środowiska | 5 | 8 | 13 | z | 2 | |||||
Projektowanie eksperymentów chemicznych | 15 | 15 | zo | 2 | ||||||
Biochemiczne adaptacje organizmów | 10 | 10 | 20 | E | 3 | |||||
Ekologia stosowana | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia człowieka | 5 | 8 | 5 | 18 | zo | 2 | ||||
Produktywność akademicka | 1 | 7 | 8 | z | 1 | |||||
Filozofia nauk przyrodniczych | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Język obcy dla celów akademickich | 15 | 15 | zo | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 1 | 25 | 25 | z | 2 | ||||||
Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania dla szkoły ponadpodstawowej | 5 | 10 | 15 | E | 1 | |||||
Koncepcje i praktyki wychowania dla szkoły ponadpodstawowej | 15 | 30 | 45 | E | 2 | |||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 1 | 10 | 10 | 20 | 5 | 45 | z | 3 | |||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 1 | 10 | 10 | 10 | 30 | z | 2 | ||||
Chemia fizyczna | 5 | 18 | 23 | E | 3 | |||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne 2 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Biologia membran | 8 | 10 | 18 | E | 2 | |||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia molekularna | 8 | 15 | 23 | E | 3 | |||||
Fotografia – podstawy i rola w społeczeństwie | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 2 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 2 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 2 | 10 | 10 | 20 | 40 | z | 2 | ||||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 2 | 10 | 15 | 25 | z | 1 | |||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne 3 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Chemia bionieorganiczna | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Praktyka pedagogiczna z biologii w szkole ponadpodstawowej | 120 | 120 | 7 | |||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr IV
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Ekofizjologia | 10 | 10 | 20 | E | 3 | |||||
Biotechnologia | 15 | 15 | 30 | E | 4 | |||||
Seminarium magisterskie 3 | 10 | 10 | z | 3 | ||||||
Pracownia magisterska 3 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 3 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 3 | 3 | 2 | 5 | E | 1 | |||||
Gatunki inwazyjne | 15 | 15 | zo | 2 | ||||||
Paleobiologia | 10 | 5 | 8 | 23 | zo | 3 | ||||
Praktyka pedagogiczna z chemii w szkole podstawowej | 60 | 60 | zo | 3 | ||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Kursy do wyboru
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Strategie życiowe roślin | 8 | 8 | 16 | z | 2 | |||||
Preparatyka biologiczna | 15 | 15 | z | 2 | ||||||
Mikrobiologia laboratoryjna | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Pterydologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Biologia kręgowców | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Patofizjologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Rośliny użytkowe | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Zoogeografia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Eksperyment chemiczny w praktyce szkolnej | 15 | 15 | z | 2 | ||||||
Entomologia sądowa | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Hydrobiologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Grzyby w środowisku człowieka | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Szata roślinna Polski | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Dieta a choroby nowotworowe | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Analiza wyników badań laboratoryjnych | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Zagrożenia różnorodności owadów zapylających | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Wzrost i różnicowanie komórek | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Ekologia ewolucyjna | 8 | 8 | z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin