Plany studiów
Biologia, studia niestacjonarne II stopnia
Specjalność: Biologia środowiskowa (nauczycielska)
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Regulacja metabolizmu organizmów | 5 | 10 | 15 | E | 4 | |||||
Wprowadzenie do socjologii | 15 | 15 | E | 2 | ||||||
Ekotoksykologia i monitoring środowiska | 5 | 23 | 5 | 33 | E | 4 | ||||
Lichenologia | 5 | 13 | 18 | z | 2 | |||||
Hydrobiologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Genetyka populacji | 10 | 10 | 20 | zo | 3 | |||||
Taksonomia i geografia roślin | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Strategie życiowe roślin | 8 | 8 | 16 | zo | 2 | |||||
Metodyka badań terenowych | 10 | 10 | 20 | z | 2 | |||||
Preparatyka biologiczna | 10 | 10 | z | 2 | ||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia człowieka | 5 | 8 | 5 | 18 | zo | 2 | ||||
Produktywność akademicka | 1 | 7 | 8 | z | 1 | |||||
Filozofia nauk przyrodniczych | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Język obcy dla celów akademickich | 15 | 15 | zo | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 1 | 25 | 25 | z | 2 | ||||||
Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania dla szkoły ponadpodstawowej | 5 | 10 | 15 | E | 1 | |||||
Koncepcje i praktyki wychowania dla szkoły ponadpodstawowej | 15 | 30 | 45 | E | 2 | |||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 1 | 10 | 10 | 20 | 5 | 45 | z | 3 | |||
Zoogeografia | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Biologia lasu | 10 | 20 | 30 | E | 4 | |||||
Flora Wyżyny Małopolskiej | 3 | 15 | 18 | z | 2 | |||||
Gatunki i siedliska chronione | 3 | 20 | 23 | z | 3 | |||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia molekularna 1 | 8 | 15 | 23 | E | 3 | |||||
Fotografia – podstawy i rola w społeczeństwie | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 2 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 2 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 2 | 10 | 10 | 20 | 40 | z | 2 | ||||
Roślina a środowisko | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Biologia roślin | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Szata roślinna Polski | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Pterydologia | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
Praktyka pedagogiczna z biologii w szkole ponadpodstawowej | 120 | 120 | zo | 7 | ||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr IV
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Ekofizjologia | 10 | 10 | 20 | E | 3 | |||||
Biotechnologia | 15 | 15 | 30 | E | 4 | |||||
Seminarium magisterskie 3 | 10 | 10 | z | 3 | ||||||
Pracownia magisterska 3 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 3 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
Paleobiologia | 10 | 5 | 8 | 23 | zo | 3 | ||||
Rośliny użytkowe | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Pomiary produktywności roślin w terenie | 8 | 8 | zo | 2 | ||||||
Gatunki inwazyjne | 15 | 15 | zo | 2 | ||||||
Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Kursy do wyboru
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Mikroskopia fluorescencyjna | 15 | 15 | z | 2 | ||||||
Dendrochronologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Podstawy GIS | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Fizjologia stresu | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Turystyka przyrodnicza | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Mikrobiologia laboratoryjna | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Entomologia sądowa | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Waloryzacja środowiska przyrodniczego | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Monitoring środowiska | 8 | 12 | 20 | z | 2 | |||||
Zwierzęta dziko żyjące w środowisku kształtowanym przez człowieka | 8 | 8 | 16 | z | 2 | |||||
Ochrona i reintrodukcja gatunków ginących i zagrożonych | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Biologia kręgowców | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
Ekologia stosowana | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Ekologia ewolucyjna | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Grzyby w środowisku człowieka | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Fotografia przyrodnicza | 1 | 7 | 8 | z | 1 | |||||
Zagrożenia różnorodności owadów zapylających | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
Rola światła w procesach wzrostu i rozwoju roślin | 8 | 8 | z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin