Plany studiów
Biologia, studia stacjonarne II stopnia
Specjalność: Biologia z chemią (nauczycielska)
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Regulacja metabolizmu organizmów | 10 | 20 | 30 | E | 3 | |||||
Wprowadzenie do socjologii | 30 | 30 | E | 2 | ||||||
Język oby dla celów akademickich | 15 | 15 | Zo | 1 | ||||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne | 80 | 80 | Z | 4 | ||||||
Geografia roślin | 20 | 20 | Zo | 2 | ||||||
Monitoring środowiska | 15 | 30 | 45 | Zo | 2 | |||||
Chemiczne zagrożenia środowiska | 5 | 15 | 20 | Z | 2 | |||||
Genetyka populacji | 20 | 20 | 40 | Zo | 3 | |||||
Projektowanie eksperymentów chemicznych | 30 | 30 | Zo | 2 | ||||||
Biochemiczne adaptacje organizmów | 20 | 20 | 40 | E | 3 | |||||
Ekologia stosowana | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia człowieka | 10 | 15 | 5 | 30 | Zo | 2 | ||||
Produktywność akademicka | 2 | 13 | 15 | Z | 1 | |||||
Filozofia nauk przyrodniczych | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 1 | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 1 | 50 | 50 | Z | 3 | ||||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Biologia membran | 15 | 20 | 35 | E | 2 | |||||
Chemia fizyczna | 10 | 35 | 45 | E | 3 | |||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 1 | 10 | 10 | 20 | 5 | 45 | Z | 3 | |||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 1 | 5 | 20 | 5 | 30 | Z | 2 | ||||
Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania dla szkoły ponadpodstawowej | 5 | 10 | 15 | E | 1 | |||||
Koncepcje i praktyki wychowania dla szkoły ponadpodstawowej | 15 | 30 | 45 | E | 2 | |||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biologia molekularna | 15 | 30 | 45 | E | 3 | |||||
Fotografia – podstawy i rola w społeczeństwie | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Seminarium magisterskie 2 | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pracownia magisterska 2 | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Nowoczesne techniki laboratoryjne | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Chemia bionieorganiczna | 10 | 20 | 30 | Zo | 2 | |||||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 2 | 10 | 15 | 25 | Z | 1 | |||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 2 | 10 | 10 | 20 | 40 | Z | 2 | ||||
Praktyka z biologii w szkole ponadpodstawowej | 120 | 120 | Zo | 7 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr IV
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Biotechnologia | 30 | 30 | 60 | E | 4 | |||||
Ekofizjologia | 20 | 20 | 40 | E | 3 | |||||
Seminarium magisterskie 3 | 30 | 30 | Z | 3 | ||||||
Pracownia magisterska 3 | 50 | 50 | Z | 4 | ||||||
Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 3 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
Dydaktyka chemii w szkole podstawowej 3 | 3 | 2 | 5 | E | 1 | |||||
Gatunki inwazyjne | 30 | 30 | Zo | 2 | ||||||
Paleobiologia | 20 | 5 | 15 | 40 | Zo | 3 | ||||
Praktyka z chemii w szkole podstawowej | 60 | 60 | Zo | 3 | ||||||
Kursy do wyboru* | Z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Kursy do wyboru
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Strategie życiowe roślin | 15 | 15 | 30 | Z | 2 | |||||
Preparatyka biologiczna | 20 | 20 | Z | 2 | ||||||
Mikrobiologia laboratoryjna | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Pterydologia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Biologia kręgowców | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Patofizjologia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Rośliny użytkowe | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Zoogeografia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Eksperyment chemiczny w praktyce szkolnej | 30 | 30 | Z | 2 | ||||||
Entomologia sądowa | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Hydrobiologia | 10 | 20 | 30 | Z | 2 | |||||
Grzyby w środowisku człowieka | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Szata roślinna Polski | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Analiza wyników badań laboratoryjnych | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Dieta a choroby nowotworowe | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Zagrożenia różnorodności owadów zapylających | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Wzrost i różnicowanie komórek | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Ekologia ewolucyjna | 15 | 15 | Z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin